home

My photo
I dont judge people but I do observe. A quiet gurl but not my brain. Single yet i eat double. Praise me then u are my enemy, honesty is what i call friend. I dont hold back when i talk, soo.. dont get offended by that k.

Followers

Tuesday, August 16, 2011

Hujan ikan .. Pelik tapi Benar!

Ape benda paling rare korang pernah nampak? Setahun skali ke, saploh tahun sekali ke.. Ade tak?

Nak2 bulan puasa ni. Benda paling rare aku tengok ialah orang beratur panjang giller semata-mata nak beli AIR?! Apokehei nye ni jang? Tak percaya? Nak bukti?

Sat2 ceq nak selongkaq..
LOKASI - Bazar Stadium Darul Aman, Kedah ^
^
 
Giller kau tak pelik?!
- Orang ramai sanggup beratur panjang dari pukul 3 petang semata-mata nak beli air teh bunga.. o.O
***

Ni lagi satu benda paling rare aku jumpa. In fact baru pestime nyah....

 

Weh..teringin giller nak mancing bilo den tengok gambo ni!

Hujan ikan.

Pernah dengar hujan ikan? Pelik kan? Aku pon terkejut dan teruja bila benda ni jadi kat aku masa 14 Ogos hari tu. Benda ni jadi time malam. So kiranya time 15 Ramadhan la. 

Dalam pukul 10 malam camtu, kezen aku ajak keluar. Lepak2 mapley katanya. Pekena r capati ke tosey barang sepinggan dua. Kitorang g naik 2 bijik keta. Walaupon aku baru je menjahanam kan kereta masa Accident minggu lepas, tu tetap tak mematahkan semangat aku untuk drive!

Tengah2 nak hidup enjin, tetiba je..

Wey Linda! Ada ikan atas darat weyyyyy - bapak kuat kezen aku jerit! derm..  ==''

Aku pon dengan bajet cool g r wusha tempat kejadian. Mak aih.. Bertaburan ikan puyu. Besaaauuu punya!
Hairan bin ajaib bin pelik tapi benar! Kalo sekor dua tu ai tak kesah la yuu..ni mau dekat saploh ekor ikan melepak-lepak terdampar atas DARAT! 
Sesi kutip ikan..

Hujan lebat sangat. Air parit tepi bendang melimpah kot. Tapi kejap je pon..takde la sampai sejam air tu melimpah. Dasaaaat.. 1st time r ikan boleh tercampak atas darat. Tok aku pon cakap memang tak penah langsung ikan naik ke darat selama beliau tinggal di situ. Subhanallah.. Hujan ikan barangkali.. Ye dak??


2 comments:

Far Ferrero Rocher said...

whh... best ke air teh bunga tuh?? satu lagi tmpt ada jual air kelapa lemon.. huhu lagi pelik,,,
p/s: seekor je puyu dlm gmbr tuh... huhuhu~

Lyndaz said...

tak dapat nk amik gambar banyak2..gelap laa..malam..tehee~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...