home

My photo
I dont judge people but I do observe. A quiet gurl but not my brain. Single yet i eat double. Praise me then u are my enemy, honesty is what i call friend. I dont hold back when i talk, soo.. dont get offended by that k.

Followers

Sunday, August 14, 2011

Kemalangan JalanRaya ketika belom Raya...

Assalamualaikum..

Alhamdulillah syukur Ya Allah..masih diberikan kesempatan untuk menumpang hidup di muka bumi ni.

Kenapa? Kerana aku baru saja diberi peringatan kecil dari Allah. Maut itu pasti! 


Katakanlah, Sesungguhnya kematian yang kamu lari daripadanya, maka sesungguhnya kematian itu akan menemui kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah), yang mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu Dia beritakan kepadamu apa  yang telah kamu kerjakan. (Surat al-Jumu'a: 8)

Yeah.. 9 Ogos 2011.. Aku terlibat dengan kemalangan. Keta yang aku drive berlanggar dengan motorsikal. Bayangkan macam mana perasaan aku time tu!

Imbas kembali...

Dalam pukul 8.10 malam aku habis keja..singgah rumah jup..amik barang. Pastu, lebih kurang 8.20 malam aku singgah 7E  (kezen aku beli barang ). Ni tengah on d way nak balik kampung. Aku berenti tepi jalan..bahu kiri jalan..

8.35 malam - aku nak kena singgah 1 kedai lagi..ada barang orang pesan. Tapi kedai tu kat seberang jalan. So, aku kena U-turn atau lintas jalan. Tunggu punya tunggu..agak lama r jugak,last2 aku konfem takde kenderaan lain dari kiri or kanan. And aku terus lintas.

TIBA2... kezen aku macam jerit. Apehal ntah dalam hati aku. Aku yang tengah lintas pusing r tengok kezen aku tuu.. AND...

BUMMM!

*Kuat giller bunyi ai tell yuu...

Aku nampak macam ada orang melambung depan aku. Aku nampak motorsikal melambung dari kanan aku ke kiri aku. 
AKU. . .
Sangat2 terkejut..!TAPI

Dari depan..depan mata aku..Ada keta datang dekat! Lampu keta 2 memang nampak dekaaaatt sangat. AKU STILL KAT TENGAH JALAN!

Motorist tu aku nampak still boleh bangun. Orang ramai cepat2 alih motor budak tu. And aku..? Terus aku habiskan pusingan U aku.. 
SANGAT SCARY!
 Bayangkan kalo aku still kat situ, and keta dari arah depan lak hentam aku?!


So far..Alhamdulillah..budak yang bawa motor tu juz terseliuh sikit. Tapi ada ambulance la yang datang amik dia. Husband kezen aku nak setel cara luar dengan budak tu, tapi dia taknak. Dia nak jugak buat report. So kitorang pon buat report..and aku kena saman! RM 300! Tapi fair and square laa..budak tu pon kena macam aku jugak. Hmm.. Actually budak tu takde lesen! So dia memang takde hak untuk berada atas jalanraya la kan..? And dia pon ngaku, dia kuar dari jalan shortcut! Memang aku tak nampak laaa.. LESEN P aku? InsyaAllah selamat..

TRAUMA? Jangan cakaplaa..Walaupun dah 5 hari benda ni jadi, aku still ingat. Sekarang aku drive pon dah macam takot2. Memang aku tak berani nak buat U-turn or keluar mana2 simpang. Even kalo simpang yang ada traffic light!! Sanggup aku cari jalan jaoh gillerr untuk buat U-turn. Contohnya, masok pusing kat Petronas and whatsoever..
SURAT SAMAN 1ST!
nak g bayar jup g


1 comment:

Zhakieya Haenim said...

pengalaman brharga ney,,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...