home

My photo
I dont judge people but I do observe. A quiet gurl but not my brain. Single yet i eat double. Praise me then u are my enemy, honesty is what i call friend. I dont hold back when i talk, soo.. dont get offended by that k.

Followers

Tuesday, August 16, 2011

Antara Facebook dan Nescafe..


7.34 pagi. Terasa macam nak update sometin kat blog. Dalam masa yang sama, bunyi2 kicauan burung di pagi hari menambahkan mood aku. Sejuk. Bestnya klo dapat sambung tido kan? Bukan ape..sekadar menikmati nikmat kesejukan pagi..

Berkira-kira aku sendiri. Oh. Sudah sejam aku berada di dunia tanpa sempadan. Dalam hati aku terdetik, giller ape aku ngarot pagi2 buta ni?! 
Hijau - baik untuk mata

Juga, tiba2 aku teringatkan keputusan Bahasa Melayu masa zaman2 sekolah dulu. Nama je Melayu, tapi result? Hancuss! Nak kata aku speaking London kat rumah, idaknye pon.. Lalu aku hentikan teka-teki di benakku.

Berkali-kali aku refresh laman sosial Facebook ku. Teringat perumpamaan yang pernah aku buat suatu ketika dulu. Facebook tu ibarat Nescafe. Kejadahnya ayat aku? 

Aura pagi hari akan ku gunakan sebaik mungkin. Dalam ingin mencari idea, aku imbas2 kembali kenangan aku ketika masih hingusan di bangku sekolah.

Terujanya aku bila nampak abang hensem datang sekolah. Dengan berkemeja rapi di seterika, lagak seperti wakil rakyat, beliau tanpa segan silu mengganggu guruku mengajar.Oh..nak jual buku. List buku di edarkan kepada setiap murid. Rakus. Tak sampai seminit, habis semua list di tangan brader tersebut. 

Yaa..sudah2 la bersastera berbunga-bunga. Ni la antara perkara yang jarang budak2 zaman sekarang rasa kan? Sekarang semua nak online je. Nak baca buku? e-Book ade. Nak beli buku? Beli online pon cukup.

Ah. Boring. Baik aku sambung tido. 

1 comment:

cikji said...

pesbuk ibarat nescafe?

perumpamaan yg sgt moden

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...