home

My photo
I dont judge people but I do observe. A quiet gurl but not my brain. Single yet i eat double. Praise me then u are my enemy, honesty is what i call friend. I dont hold back when i talk, soo.. dont get offended by that k.

Followers

Wednesday, June 29, 2011

Ireland..Sayonara!

*Entry luahan penuh perasaan

Dulu, aku excited giller bila dapat offer scholar. Yela..dapat la merasa hidup kat negeri orang kan..tapi bila dah almost setahun study pre-med, dat thing dah jadi was offered. Aku failed interview + pointer yang tak berapa bagus.

 Rasa down sangat2. Almost 2 minggu lebih aku grieving..asyik2 nangis je ngan result yang aku dapat. Ntah..semua taruh harapan kat aku. Family r yang paling aku rasa tacing skit. Tambah2 my abah. Ye2 je nak pakai baju sedondon raya nih..coz he wanna wear it bila nak hantar aku masa nak fly. But when I failed, he cancelled it. Said that no need to sedondon or ape. Just wear what u want. 

It's like I want to say out loud " Abah, walaupon abah sedih n kecewa, kakak lagi rasa double, triple sedih n kecewa n useless." I tried to hide my tears. Pedih bila abah cakap macam 2 over n over again. U said u dont wanna balik kampung la n jumpa orang2 kat sana.. 

Sedih.
I know that u dont mean to say like dat but really..deep in my heart, kakak crying sangat2. Macam dah no need to study. Yup. Ada lagi peluang untuk study medic. In UKM. But entah..macam too hard je nak lepas semua ni.

Tapi..bukan aku je yang rasa benda ni. Ada lagi kawan2 yang senasib ngan aku n juga yang lebih baik..dapat second chance. Me? 

**from my bestie  
anggap semua tu ujian..maybe Allah nak uji untuk tengok setakat mana kesabaran.. InsyaAllah kalau kita hadapi maybe ada hikmah. Allah simpan yang terbaik untuk kita dulu..Rezeki Allah luas..Yakin pasti ADA untuk kita

And..kawan2 yang senasib ngan aku pon tengah semangat nak masok UKM. Even though they're better than me, but dat is what we call Qada' n Qadar Allah. 

So, I really hope dat aku dapat semangat balik n keep fighting untuk jadi sorang doctor. Yep!

"If u chose to be a doctor because u want to be rich, you'd better consider engineering more than medic."

"If u chose to be a doctor because u want to help people, you'd better help urself BECAUSE...this is what I have to do right now!"



5 comments:

Scha Nazri said...

huwaaaa. sedihnyaaa. sabar yer awak. tuh semua dugaan. cuba amik medic kat ukm ni, n cuba prove kat ayah awak yg awk boleh buat. dont give up okayy.

#6 WW

Unknown said...

sabar yer..incya-Allah pasti ad hikmahnyer.. anggp shjelah itu dugaan bt kamu..

suffian said...

lynda..walupun aku llk, tp aku penghiba.. rasa sedih sgt.. :'( sabar la linda, nnt kita sama2 bt kt ukm.. ur really inspiring.. :)

khairul akmal bin azman said...

kdg2 study oversea sush sebenrnye..

Isteri Encek Bard said...

betul tu setiapa pa yg belaku ada hikmahnya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...