home

My photo
I dont judge people but I do observe. A quiet gurl but not my brain. Single yet i eat double. Praise me then u are my enemy, honesty is what i call friend. I dont hold back when i talk, soo.. dont get offended by that k.

Followers

Sunday, June 5, 2011

Jalan2 seumur hidup!

Hye guys,

Tadi aku jumpa Gambit Saifullah..Ala..yang femes tuu..Tak kan korang tak kenal kot. Pergh!!! Hangin gilllerrr aku tengok mamat nih. Macam nak baling Taik je kat mamat tuh! Actually dah. Aku dah baling pon..
Eh..?

Chaih!!
Salah intro pulak..hadesss..

Actually, aku nak cakap pasal cita2 aku jer. Dulu2 kan..masa aku kecik2, kalo cikgu tanya.. eh linda, besar nanti kamu nak jadi ape? Ehem. Nak jadi cikgu! Pas2..bila dah besar skit, time Gerak Khas baru je mula tayang, aku macam ter-eksaited lak nak jadi cam Inspektor Aleeza. Aaaah... vogue gitue..


Pas2..bila umo da up skit, eh, nak jadi doktor pulak laaa..haha. what the..~
Pikiran budak2.. Den, aku ingat lagi, masa darjah 5 n 6, aku selalu skor subject sains. Hurm..cikgu, saya nak jadi scientist la!

Den, masa masuk je lower form, aku tataw dah nak jadi ape. Sibuk main2. EH TAK...aku nak amik engineering, robotic punya! Haha..I ada wakil zon utara g National Robotic Competition, n dats why la i minat sangat ngan bidang nih. masok je upper form..YESS!! biotech memang terbaik lah! (minat bio pulak dah..)

last2 sekali before SPM, aku yakin, Chemical Engineering memang suit me well laa..chemist n add math memang subject skor lah! BUT.. semua yang aku pernah terlintas nak jadi, langsung aku tak dapat. Eh tak..Ada 1 dalam banyak2 tu yang memang aku benci gila since aku da sekolah menengah. Aku ter-pilih.

Entahlaa. Da memang qada' n qadar Allah. I'm chosen  and born to be a doctor. So..ni la matlamat aku sekarang. Nak shoot my star and be a doctor. Lantak la aku suka ke tak. Hari2 tengok benda yang sama mesti jatuh cinta kan.. aku percaya tu! Now, da abes pre-med, aku rasa aku da suka ngan kerjaya seorang doctor. No more harap2 nak amik chemical engineering.

My prinsip : sekali kau da buat keputusan, takde makna kau nak patah balik!

p/s : entry paling panjang pernah aku mengarut @_@'

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...